Hos CDE är kvalitetsarbetet integrerat i våra processer och i vårt sätt att arbeta. Det utgör en naturlig del i den dagliga verksamheten. Kvalitetsarbetet på CDE präglas av enkelhet, ständiga förbättringar och en systematisk erfarenhetsåterföring. Arbetet bedrivs med en hög delaktighet från våra medarbetare och vi har en stor förståelse för nyttan av ett effektivt kvalitetsarbete.
Vår Kvalitetspolicy innebär bland annat att:
Vi skall leverera produkter, system och tjänster av hög kvalitet och i tid så att de uppfyller eller överträffar kundernas förväntningar
Genom erfarenhetsåterföring från medarbetare, kunder och andra intressenter skapas ständig förbättring av våra processer
Utifrån erfarenheterna vidareutvecklar vi ett standardiserat arbetssätt med processer och plattformar med beprövade och effektiva lösningar
Vi är en lärande organisation där medarbetarnas kompetens och förutsättningar säkerställs genom utbildning och erfarenhetsåterföring
Genom att dela med oss av varandras erfarenheter skapar vi ett systematiskt lärande i vardagen
Vi ska entusiasmera och möjliggöra för våra medarbetare att ständigt driva verksamhetsförbättringar längs hela värdekedjan från leverantör till kund
Vi agerar inom ramarna för lagar och internationella konventioner. Vi respekterar och följer konkurrensregler, miljölagstiftning, arbetsmarknadslagar och avtal, säkerhetskrav och andra bestämmelser som sätter ramarna för vår verksamhet. Detta gör vi tillsammans med kunder, leverantörer och andra intressenter i våra projekt
Vårt kvalitetsarbete knyter an till CDE:s övriga policys som Arbetsmiljö samt Miljö och Hållbarhet
När våra uppdragsgivare har en utarbetad kvalitetspolicy för skall vi så långt möjligt ansluta oss till denna. Ett krav är dock att vår egen policy alltid uppfylls för att säkerställa att vi uppnår våra egna kvalitetsmål.